Cum poți deveni subofițer pompier?

Dacă dorești să faci parte din echipa salvatorilor te poți înscrie pentru ocuparea unuia dintre cele 300 de locuri alocate Şcolii de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti.

Persoanele care îndeplinesc condițiile și criteriile necesare pot depune cererea de înscriere până la data de 18 martie (inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică), exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare (inspectoratele pentru situații de urgență județene/București-Ilfov, în funcție de domiciliul sau reședința înscris/ă pe cartea de identitate a candidatului).

Calendar admitere:

❗ 07-18 martie – depunere cereri înscriere (online, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică);

❗ 22 martie – data până la care va avea loc evaluarea psihologică;

❗ 27 martie – termen depunere documente în vederea constituirii dosarului de recrutare;

❗ 31 martie – 06 aprilie – evaluarea performanțelor fizice;

❗ 09 aprilie – susținerea probei de evaluarea a cunoștințelor;

❗ 18 aprilie – 20 mai – examinare medicală (doar candidații care se încadrează în numărul locurilor scoase la concurs, în ordinea descrescătoare a notelor finale).

Secțiunea II – Condiții de recrutare
Condiţiile legale de recrutare a candidaţilor pentru admiterea în instituţiile de învăţământ pe
locurile destinate formării iniţiale a cadrelor militare sunt următoarele:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;
g) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
Aptitudinea/inaptitudinea prevăzută la litera d) se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale.
Dovada îndeplinirii condiţiei prevăzute la litera lit. f) se face cu diplomă sau cu adeverinţă care
îndeplineşte condiţiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat.
Candidații care au obținut în străinătate o diplomă echivalentă celei de la examenul național de
bacalaureat depun următoarele documente:
a) copia diplomei echivalente obținute în străinătate;
b) traducerea legalizată a diplomei echivalente;
c) atestatul de recunoaștere a studiilor, eliberat de Centrul Național de Recunoaștere și
Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației.


Secțiunea III – Criterii specifice
Criteriile specifice pentru recrutarea candidaţilor la examenele de admitere în instituţiile de
învăţământ, forma de învăţământ cu frecvenţă, în vederea formării profesionale iniţiale, sunt
următoarele:
a) să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere;
b) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară – verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale, criteriul specific nu se aplică pentru candidaţii de la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești;
c) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
d) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;

Secțiunea IV – Documente necesare pentru recrutare


În vederea participării la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ, candidaţii parcurg
următoarele etape premergătoare desfăşurării concursului:

1.Completează cererea-tip de înscriere, declaraţia privind luarea la cunoştinţă despre condiţiile legale, criteriile specifice, celelalte condiţii de organizare a concursului şi măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare;

2.Depun la dosarul de recrutare, documentele necesare constituirii acestuia.
Pentru recrutare, fiecare candidat va depune la structura de resurse umane a inspectoratelor
pentru situaţii de urgenţă judeţene/Bucureşti-Ilfov următoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) diploma de bacalaureat (copie);
c) foaia matricolă pentru clasele IX-XII / IX-XIII (copie);
d) copii ale actului de identitate, documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
e) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţiei şi fiecărui copil;
f) copia certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
g) curriculum vitae – Europass (CV);
h) autobiografia (întocmită conform îndrumarului atașat);
i) tabelul nominal cu rudele candidatului;
j) 1 fotografie color 9×12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele
candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia);
k) adeverința medicală eliberată de medicul de familie (modelul prevăzut de Anexa nr. 2 la Ordinul M.A.I. nr. 105/2020);
l) consimțământul informat (modelul prevăzut de Anexa nr. 3 la OMAI nr. 105/2020);
m) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare;
n) extras de pe cazierul judiciar/cazierul judiciar;
o) documentele justificative pentru candidații care optează pentru locurile alocate romilor (dacă este cazul, inclusiv declarațiile prevăzute de Anexele nr. 3 la Dispoziția DGMRU nr. II/18716 din
15.07.2020 pentru modificarea Dispoziției DGMRU nr. II/17953/2019 – disponibilă pe site-ul
MAI);
p) documentele justificative pentru candidații îndreptățiți să beneficieze de prevederile Ordinului m.a.i. nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate poliţiştilor încadraţi într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor poliţiştilor decedaţi sau, după caz ale
Ordinului m.a.i.nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat întrun grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu modificările și completările ulterioare (dacă este cazul);
Copiile documentelor prevăzute mai sus, se certifică pentru conformitate şi se semnează de
persoana desemnată din cadrul unității de recrutare şi de candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după realizarea copiilor.
Documentele pot fi depuse şi în copie legalizată, situaţie în care activităţile prevăzute anterior nu se mai realizează.
Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe
baza consimţământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit şi de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat.
Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se
completează și se semnează de candidat în mod lizibil și se depun la unitatea de recrutare.
Candidații etnici care se înscriu pentru locurile alocate distinct acestora declară pe propria
răspundere apartenența la etnia respectivă și depun în acest sens pentru dosarul de recrutare o adeverință emisă de o organizaţie etnică, constituită potrivit legii.
Persoanele îndreptățite să beneficieze de prevederile Ordinului m.a.i. nr. 35/2014 privind
măsurile de sprijin acordate poliţiştilor încadraţi într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor poliţiştilor decedaţi sau, după caz ale Ordinului m.a.i.nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu modificările și completările ulterioare, solicită, în scris, ministrului afacerilor interne înmatricularea în instituțiile de învățământ ale MAI, în anul I de studii, fără susținerea probei de verificare a cunoștințelor.
Persoanelor îndreptățite să beneficieze de prevederile Ordinului m.a.i. nr. 35/2014 le sunt
aplicabile prevederile art. 499 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la sintagma „copil devenit major, dacă se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăși vârsta de 26 de ani” – sens în care depune la unitatea de recrutare o adeverință care să ateste faptul că este în continuarea studiilor.
În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun documentele solicitate
până la data de 27 martie 2022.
Evaluarea psihologică
Evaluarea psihologică a candidaților se realizează până la data de 22 martie 2022, de specialiști
din cadrul MAI, în conformitate cu Dispoziția directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite împreună cu structurile cu atribuții de recrutare.

Mai multe detalii aici: https://igsu.ro/InformatiiPublice/Admitere

Vezi:

Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” – Admitere

Mulțumesc pentru vizită.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.