Servicii private pentru situaţii de urgenţă(S.P.S.U.)

Prevederi specifice

 Serviciile private pentru situaţii de urgenţă, denumite în continuare servicii private, se constituie, conform legii, astfel:

  •  în cadrul operatorilor economici şi instituţiilor publice, ca servicii proprii;
  •  ca societăţi comerciale prestatoare de servicii.

Serviciul privat îşi îndeplineşte atribuţiile legale într-un sector de competenţă stabilit cu avizul inspectoratului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă.

.

Sectorul de competenţă cuprinde în mod obligatoriu teritoriul operatorului economic sau al instituţiei publice care a constituit serviciul privat.

Serviciul privat este condus de către un şef, profesionist în domeniu  şi are în componenţă, după caz, următoarele structuri:

  •  compartiment sau specialişti pentru prevenire, care include şi compartimentul de protecţie civilă pentru operatorii economici a căror activitate intră sub incidenţa Hotărârii Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activităţilor care prezintă pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase;
  • una sau mai multe formaţii de intervenţie, salvare şi prim ajutor, denumite în continuare formaţii de intervenţie;
  •  dispecerat;
  • ateliere de reparaţii şi întreţinere.

Pompierii care deţín brevetul de pompier specialist pot fi şef serviciu privat/şef serviciu voluntar pentru situaţii de urgenta.

servicii de pompieriCompartimentul/specialiştii pentru prevenire are/au ca principale atribuţii prevenirea producerii unor situaţii de urgenţă, îndrumare şi control în cadrul operatorilor economici sau al instituţiilor publice în care îşi desfăşoară activitatea.

Formaţia de intervenţie este o structură specializată, constituită în vederea limitării şi înlăturării urmărilor situaţiilor de urgenţă.

Formaţia de intervenţie are în compunere echipaje/grupe de intervenţie şi/sau echipe specializate.

Echipajele/grupele de intervenţie se constituie în funcţie de specialitatea pe care o au, precum şi în raport de categoriile şi tipurile de autospeciale şi utilaje mobile utilizate pentru îndeplinirea atribuţiilor.

Echipele specializate sunt constituite, în funcţie de tipurile de riscuri identificate în sectorul de competenţă, pe următoarele domenii principale: incendiu, protecţie chimică, biologică, radiologică şi nucleară, sanitar, cercetare-observare, deblocare-salvare, adăpostire, transmisiuni-alarmare, evacuare, pirotehnic şi suport logistic.

Serviciile private organizate de operatorii economici care lucrează cu material exploziv au în structură şi echipe pirotehnice.

Dispeceratul se constituie în mod obligatoriu la serviciile private constituite ca societăţi comerciale şi la serviciile private de categoriile a IV-a şi a V-a în vederea gestionării apelurilor de urgenţă şi monitorizării sistemelor automate de protecţie.

Lucrările de reparaţii şi întreţinere curente la mijloacele şi autospecialele din dotarea serviciilor private se pot face atât în ateliere proprii, cât şi la societăţi de profil, în baza contractelor încheiate în acest sens.

Obligațiile și drepturile serviciului privat:

https://pompieriipreg.wordpress.com/stiri/despre-voluntariat/obligatii-si-drepturi/

Baza legală:

Mai multe informații pe linkul de mai jos:

https://pompieriipreg.wordpress.com/stiri/prevederi-legale/

Documente de organizare şi conducere a activităţíi de apărare împotriva incendiilor

https://pompieriipreg.wordpress.com/serviciu-privat/documente-s-p-s-u/

Amenzi majorate

În data de 4 iulie 2015, a intrat în vigoare Legea nr. 170 din 29 iunie a.c., privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 89/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă şi al apărării împotriva incendiilor.

Modificările şi completările aduse Legii nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, vizează printre altele, cuantumul sancţiunilor contravenţionale aplicate pentru nerespectarea normelor de apărare împotriva incendiilor, acestea înregistrând o creştere substanţială. Astfel, dacă valoarea minimă a amenzilor prevăzute de Legea nr. 307 din 12.07.2006 privind apărarea împotriva incendiilor, era cuprinsă între 100 şi 500 lei, iar valoarea maximă între 5.000 şi 10.000 lei, potrivit modificărilor şi completărilor aduse de Legea nr. 170 din 29.06.2015, pragul minim al sancţiunilor contravenţionale s-a majorat la intervalul cuprins între 500 şi 1.000 lei, iar valoarea maximă a fost stabilită între 30.000 şi 100.000 lei.

Mai multe informaţii pe linkul de mai jos:

 

Anunțuri

Mulțumesc pentru vizită. Vă rugăm să lăsați un răspuns.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s